23 Ocak 2012 Pazartesi

Garanti Talent Camp Tecrübem

Garanti Bankası 'nın her yıl düzenlediği ve 'Talent Camp'e katılmadan, iş hayatına hazır olunmaz.' sloganı ile tanıttığı kampa Aralık'11 döneminde katılma şansı yakaladım. Gerek bu güzel organizasyonda yaşadıklarımı paylaşmak gerekse gelecek dönemlerde katılmayı düşünen arkadaşlara süreci anlatmak adına bu yazıyı yazmak istedim.

Öncelikle her şey 'garantilikariyer.garanti.com.tr' sitesinden yaptığım başvuru ile başladı. 2010 yılında başvurup elendiğim organizasyondan 2011 yılında mülakat daveti aldım. İlk başvuru aşamasında sorulan sorulara ağırlıklı olarak staj tecrübelerimde yaşadığım olaylardan bahsettim. Her ne kadar staj tecrübeleriyle verilen cevaplar önemli olsa da sorularda sosyal bir insan olduğunuzu belirten anılar vb. yazmak da bir o kadar önemli. Bu nedenle sorulara ikisi arasında bir denge kurup cevap vermek mülakat daveti almak için etkili olabilir.

Gelelim mülakat aşamasına. Garanti Bankası Eğitim Müdürlüğü 'ne mülakat için gittiğimde çok şaşırdım. Bir üniversiteden farksız olan Eğitim Müdürlüğünde bulunan sınıflar, bilgisayar odaları, toplantı salonları çalışanların eğitimleri için çok güzel bir ortam oluşturmuştu. O toplantı odalarından birine mülakat için alındım. Karşımda İK biriminden bir görevli ilk olarak kısaca kendimden bahsetmemi istedi. Kısa bir eğitim geçmişimin ardından staj tecrübelerimden, görev aldığım sivil toplum kuruluşlarında yaptığım çalışmalardan ve kariyer hedeflerimden bahsettim. İK görevlisi tamamen sizi tanımaya yönelik sorduğu sorularla mülakatın bir sohbet havasında geçmesini sağladı. Kısaca mülakat kendinden bahsettiğiniz bir sohbet ortamından daha stresli değildi. Bu nedenle mülakat aşamasında olabildiğince rahat, cana yakın ve sosyal bir insan olduğunuz imajını çizmeniz size olumlu olarak geri dönecektir.

Mülakattan aşamasından sonra yaklaşık bir-iki hafta içinde telefonla geri dönüş aldım ve Talent Camp 'a seçildiğimi öğrendim. Asıl zevkli süreç de işte bu aşamadan sonra başladı.

Talent Camp Süreci

2 Aralık 2011 günü Kadıköy iskelesi önünden konaklayacağımız otele gitmek üzere servise bindim. Katılımcılarla sohbetle geçen yolculuğun ardından Şile 'de oldukça şık bir otele vardık. İlk gün eğitim olmaz derken programda yemeğin ardından İş Yaşamında Hikayecilik eğitimi aldık. Eğitim oldukça zevkli ve dolu dolu bir içeriğe sahipti. 3 Aralık Cumartesi günü ise güzel bir kahvaltının ardından tüm gün bankacılık ve kişisel gelişim alanlarında çok güzel eğitimler aldık. Eğitimlerin ardından yapacağımız proje çalışmasının konusunu öğrendik ve eğlenmek üzere akşam yemeğine çıktık. Eğlenceli aktivitelerle dolu akşam yemeğinin ardından sabaha kadar sürecek proje çalışmamıza koçumuzla birlikte başladık. 4 Aralık Pazar günü ise proje sunumlarımızı hazırladık ve Garanti Bankası jürisine sunduk. Tüm bu resmi aktivitelerin yanında sürekli fotoğraf çekilmeler, sohbetler, çay-kahve molaları da kampın diğer eğlenceli tarafıydı. Dolu dolu 3 günün ardından evlerimize dönmek üzere servislere bindik.

Eve döndüğümde Talent Camp' ın ardından bana kalan yeni tanıdığım arkadaşlar, aldığım faydalı eğitimler ve Garanti Bankası 'nın bizim gibi öğrencilere verdiği değeri görmenin mutluluğuydu.

Son söz olarak gerçekten dolu dolu içeriğe sahip eğitimleriyle, kamp süresince Garanti Bankası çalışanlarının size olan yaklaşımlarıyla, grup proje çalışmasıyla, eğlenceleriyle Talent Camp ateşi içimizi ısıtacak türden.

Bir sonraki Talent Camp son başvuru tarihi 4 Şubat 2011. Başvuru için aşağıdaki adreslerden detaylı bilgi alabilirsiniz.